Wave
Grootste social media onderzoek
Het grootste social media onderzoek ter wereld, Wave, vertegenwoordigt ruim 56.000 consumenten van 16 tot 54 jaar in 81 landen, waaronder Nederland. Het onderzoek beleeft dit jaar haar tiende editie met Wave X Remix culture.
De Wave-onderzoeken monitoren het social-mediagebruik, signaleren trends en volgen online content door de jaren heen. Ze laten zien hoe (nieuwe) technologie het consumentengedrag beïnvloedt en leveren fundamentele inzichten hoe merken hierop kunnen inspelen. Daarnaast richt elke Wave zich op een specifiek domein.
Zo hielp Wave 8 ‘The language of Content’ ons beter te begrijpen welke content populair is en welke content het meest gedeeld wordt door verschillende doelgroepen in verschillende productcategorieën. Ook werd duidelijk dat adverteerders consumenten moeten helpen zelf content te ontwikkelen. ‘Mensen zijn wat ze delen… Wave 9 ‘The meaning of moments’ bood een framework om als merk in te spelen op de belangrijkste relevante momenten.
In Wave X wordt duidelijk dat er steeds minder vertrouwen in online informatie is en dat de rol van social media lijkt te veranderen.
download hier het rapport