Tracking onderzoek
Doorlopend media monitoring
Wanneer we doen aan doorlopend media monitoring meten we de ontwikkeling van merk en reclame KPI’s op weekniveau. Dit deden we van de klant én van de concurrentie. Het onderzoek vind plaats bij de gewenste doelgroep, bij voorkeur onder 100 personen per week.
Het doel van Tracking Onderzoek is het meten van de campagne-effecten en hierbij direct learnings opdoen voor de inzet van media: wat werkt en hoeveel effect heeft de communicatie-inzet op zowel het merk als de positie van het merk ten opzichte van de concurrentie. Belangrijke KPI’s we meenemen zijn; Merk: naamsbekendheid, imago en gebruik merk/product. Campagne: reclamebekendheid, herkenning en waardering voor de campagne.
Indien we (een deel van) de campagne online inzetten tonen we met behulp van Flextrack ook het effect van online op de merk KPI’s aan.
Nadat een jaar is onderzocht ontstond een rijke dataset, welke weer gebruikt kan worden voor Brand KPI Modelling: welk mediumtype draagt bij aan de groei van een KPI en het voorspellen van campagne effecten. Toekomstig advies wordt daardoor beter, de samenwerking met de klant leuker én strategischer.