Pre Test
Gewenst effect
Vooraf zekerheid of een nieuwe commercial de gewenste boodschap overbrengt? Een Pre Test is een kleinschalig onderzoek dat je kunt uitvoeren om na te gaan of een nieuwe creatie het gewenste effect oplevert. Ook is een Pre Test een uitgelezen middel om te kiezen tussen meerdere versies van een commercial.
Daarnaast zijn boodschapoverdracht, merkkoppeling en waardering zijn de belangrijkste parameters waarop je nieuwe creaties kan testen. We leggen de betreffende uiting(en) voor aan een representatieve selectie van de doelgroep. We gebruiken hiervoor een online vragenlijst. Nadat de analyse van de resultaten heeft plaatsgevonden adviseren we over eventuele aanpassingen of inzet. Pre-testen is mogelijk met video’s en advertenties, online en offline.
Eye Tracking
Vervolgens is een andere mogelijkheid om nieuw materiaal te testen Eye Tracking. Wij maken gebruik van een Eye Tracking model, gebaseerd op 15.000 eye tracking studies. Een nieuwe uiting – zoals een banner, advertentie, video, out of home reclame – kan door het model worden gescand en vervolgens simuleert het model hoe mensen de uiting bekijken. De uitkomst geeft nuttige informatie over de reclame. Haal je het maximale effect eruit of zijn er elementen die je kunt aanpassen om dat maximale effect te bereiken?