Moments / Ripple
Decision tool
Moments/Ripple is onze eigen decision tool. Het Connections Panel, ons eigen cross media onderzoek, ondersteunt deze tool. Het bestaat uit verschillende modules: planning en fasering van media, optimale budgetverdeling en KPI modelling.
Moments/Ripple ondersteunt bij het identificeren van de belangrijkste communicatiedoelen en identificeert voor elk doel de juiste mix van paid/owned/earned media. Bovendien helpt de tool om de budgetverdeling per mediumtype te optimaliseren, evenals het faseren en integreren van meerdere kanalen over de tijd. Alles met het doel om de ROI te maximaliseren.
Brand KPI Modelling
Brand KPI Modelling doen we met onze eigen econometrische tool Ripple/Moments. Met Brand KPI Modelling wordt inzichtelijk welk medium of combinatie van mediumtypen heeft bijgedragen aan de groei van een KPI. Eveneens wordt de impact (power of the AD) van elke individuele uiting berekend. We krijgen zo een beeld van het vergeeteffect van een campagne wanneer het merk stopt met campagnevoeren (decay).
Daarnaast analyseren we toekomstige scenario’s waarmee we ook campagne-effecten voorspellen. Zo kunnen we vragen beantwoorden als: ‘Hoeveel gaat de reclamebekendheid stijgen bij dit voorgestelde mediaplan?’en: ‘Wat gebeurt er als ik stop met de inzet van televisie?’