GeoVision
Geografische Intelligence-Tool
GeoVision is een nieuwe geographische intelligence-tool die ontwikkeld is op basis van Google Maps. Door middel van GeoVision kunnen we geografische informatie inzichtelijk maken en analyseren binnen de vetrouwde en actuele Google Maps omgeving. Daarnaast zijn van deze tool drie versies voor verschillende doeleinden ontwikkeld die uit uitgebreid kunnen worden met eigen of ingekochte data.
Publieke versie
De publieke versie is beperkt, desondanks maakt deze versie het mogelijk om publiekbeschikbare informatie over Nederland tot op buurtniveau op een kaart weer te geven en te doorzoeken. Zie hiervoor http://marketingsciences.geovision.nl
Retail versie
In tegenstelling tot de publieke versie is hier de CRM-database en andere klantspecifieke data toegevoegd (winkellocaties, concurrenten, enz). Hiermee kun je bijvoorbeeld het effect van de demografische eigenschappen van een wijk inzichtelijk maken op sales. Waar zitten je meest waardevolle klanten? Welke geografische targeting strategie is het meest optimaal? Hoe verhoudt de online campagne zich met het verzorgingsgebied van de folder? Hoe verhoudt online sales zich met offline sales ten opzichte van de fysieke winkellocaties? Waar zijn welke concurrenten actief?
Outdoor versie
Als laatst is deze serie het meest geschikt voor het plannen van outdoorcampagnes. Aan de hand van demografische gegevens of verkooppunten of concurrenten kun je interessante deelgebieden voor regionale targeting vinden. Tevens kun je outdoorvlakken filteren en selecteren door een gebied te tekenen op de kaart, of door verschillende selectiecriteria te combineren of in Streetview op dat ene bushokje te klikken.