Data Management Platform (DMP)
Eén centrale plek
De klant centraal stellen, gedeelde KPI’s, storytelling, customer journey, attributie… Als dit belangrijke dingen voor je zijn, kan het dat je toe bent aan een Data Management Platform.
Een DMP onttrekt data uit verschillende bronnen, brengt deze samen op één centrale plek om deze vervolgens weer te ontsluiten. Binnen een DMP worden profielen van jouw (potentiële) klanten opgebouwd. In tegenstelling tot CRM-systemen (alleen bestaande klanten) of marketing automation tools (alleen website bezoekers) verzamelt een DMP data uit verschillende eerste, tweede en derde partij kanalen. Zoals bestaanden CRM-software, marketing automation tools, kassasystemen, SEA, nieuwsbrieven, adservers en social media. Een DMP heeft andere platformen nodig om de data te activeren. Denk bijvoorbeeld aan DSP’s, email service providers etc.
Wij doen graag een Data & Tech Assessment om te onderzoeken of een DMP een goede oplossing is voor jouw situatie. Het is bij Mediabrands mogelijk om laagdrempelig te experimenteren met een DMP. Zo kunnen we eerst veilig een business case bouwen voordat lange termijn beslissingen genomen hoeven te worden.