Benchmark Tools
Herkenning, waardering en ROI
Doordat Mediabrands veel verschillende onderzoeken en campagnes uitvoert voor haar klanten zijn diverse benchmark tools opgebouwd waarvan onze interne specialisten en klanten gebruik kunnen maken.
Herkenning Benchmark
Benchmark vanaf 2011, vertegenwoordigd de herkenning van diverse media binnen diverse doelgroepen. Vertegenwoordigd data uit branches zoals retail, FMCG, Finance, dienstverlening, opleidingen. Een benchmark zet herkenning van TV, radio, OOH, Online, Print af tegen de ingezette mediadruk. Met deze benchmark kan je zien welke herkenning van een mediumtype je mag verwachten bij een bepaalde media inzet.
Waardering benchmark
Net als de herkenning benchmark hebben we voor alle media ook een waardering benchmark. Waardering wordt gemeten op een aantal statements zoals opvallendheid, duidelijkheid en geloofwaardigheid en geeft antwoord op een vraag als ‘is de waardering voor mijn TV commercial boven- of beneden gemiddeld?’
Sales modelling ROI benchmark
Door diverse (internationale) sales modelling die we hebben uitgevoerd ook een benchmark opgebouwd van de ROI van alle mediumtypen, per branche per land.