Advision
Machine Learning Technologie
Met Advision hebben wij een zeer arbeidsintensieve onderzoekstaak – het coderen van creatieve kenmerken van uitingen – geautomatiseerd.
Hierdoor kunnen we nu voor duizenden uitingen meten wat de impact is van deze kenmerken op metrics als CTR, engamement en viewtime. We krijgen inzicht hoe wij uitingen effectiever kunnen maken door bepaalde kenmerken aan te passen zoals kleur, positie van het logo, grootte van typografie en soort call to action. Of door bepaalde objecten of gezichten toe te voegen. Voor Advision is gebruik gemaakt van machine learning-technologie. Zo krijgen wij geautomatiseerd alle eigenschappen van video- en stilstaande advertenties. Door middel van een statisch model bepalen wij de impact van elke eigenschap. Zo weten we welke elementen de effecten van campagnes verhogen. Met deze uitkomsten kunnen wij betere reclame-uitingen maken, een benchmark ontwikkelen en op maat advies geven wat campagnes beter kan maken. De reslutaten hiervan hebben we in een online tool gezet zodat klanten daar zelf mee aan de slag kunnen: www.mediabrandsadvision.nl .