Media Performance Analist
Bedrijfsprofiel
Mediabrands is de overkoepelende organisatie van de gerenommeerde bureaus Initiative, Reprise, Yune en UM. De Mediabrands bureaus kenmerken zich door creativiteit in denken en doen, unieke tools, fact based media-advies, video productie, veel investeringen in technologie en een zeer grote ambitie.
De afdeling Marketing Sciences ondersteunt alle Mediabrands labels door advisering (intern én extern) op het gebied kwantitatief en soms kwalitatief onderzoek, data analyse, ROI studies, insights, optimalisatie van media investeringen en op het gebied van databronnen, tools en technologie.
Binnen Mediabrands is de afdeling Marketing Sciences verantwoordelijk voor een optimale middeleninzet van de cliënten van de verschillende bureaus. Marktonderzoek en data-analyse spelen tijdens dit proces een cruciale rol voor het effectief plannen en evalueren van de mediabestedingen van klanten.
Wij op zoek naar een ervaren Media Performance Analist (media onderzoeker), die ons team komt versterken op basis van 40 uur per week.
Taakomschrijving
Je houdt je bezig met de opzet, begeleiding en rapportage van lopende en nieuwe onderzoeksprojecten c.q. delen daarvan. Het opstellen van een onderzoeksopzet, het ontwikkelen van vragenlijsten, het uitvoeren van statistische analyses in SPSS en rapportage in PowerPoint behoren tot jouw taken. Je kan uitkomsten van onderzoek vertalen naar advies en vindt het leuk om deze te presenteren. Je helpt de collega’s van de verschillende bureaus door het oppakken van ad hoc verzoeken voor data analyse en klantadvies, input voor nieuwsbrieven, bijvoorbeeld.
Bij Marketing Sciences bepalen wij met welke partners wij samenwerken op het gebied van onderzoek, bewaken wij de kwaliteit en de onafhankelijkheid van ons advies. Het is cruciaal dat je weet welke onderzoeksmethodieken er zijn en wat mogelijke pro’s en con’s kunnen zijn. Bij voorkeur heb je ervaring met mediaonderzoek en ben je bekend met de planningssoftware (Pressure, Clear Decisions, Nielsen).
Heb jij:
- een analytisch denkvermogen en cijfermatig inzicht op WO niveau;
- ervaring met methoden en technieken voor het van A tot Z uitvoeren van (media)onderzoek. Hieronder verstaan we adviseren van onderzoeksmethodiek, opzetten van vragenlijsten, data-analyse en rapportage;
- kennis en bovengemiddelde vaardigheden op het gebied van Excel, SPSS en PowerPoint, PowerBI (pré);
- een pro-actieve en enthousiaste instelling;
- goede sociale en contactuele eigenschappen;
- een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
Dan zijn wij zeker op zoek naar jou!
Wat bieden wij jou?
Naast uitdagende projecten op A-merken binnen een organisatie met visie op het gebied van marketingcommunicatie vraagstukken, begrijpen wij dat de wensen en behoeften van onze medewerkers verschillend zijn. Daarom bewaken wij en koesteren wij onze cultuur waarin mensen zichzelf kunnen zijn én zichzelf kunnen ontplooien. Hierdoor zorgen wij ervoor dat bijzonder getalenteerde mensen bij Mediabrands willen werken.
Interesse mail naar: thirza.commandeur@mbww.com