Heb jij een passie voor data? En ben je creatief en innovatief? Dan past deze functie voor Data Engineer perfect bij jou! Jij zorgt ervoor dat de data uit de verschillende platformen beschikbaar wordt voor klanten, het Marketing Sciences team en specifiek onze Data Scientisten. Het begrijpen van de data is daarbij key.
Over de functie:
Wanneer jij aan de slag gaat als Data Engineer bij Mediabrands Marketing Sciences zal je werk nooit hetzelfde zijn. De ontwikkelingen met betrekking tot dataverzameling gaan snel. Daarom is het belangrijk dat we efficiënte en geautomatiseerde processen creëren.
Hoe onze data engineer zijn functie beschrijft:
“Als data engineer werk ik aan de fundering voor slimme dataoplossingen van IPG Mediabrands. Deze oplossingen worden ingezet voor de leukste merken van Nederland. Mijn werkzaamheden zijn gericht op de automatisering van processen en een centrale voorziening van data.”
Onze klanten maken gebruik van talloze platformen om hun marketingactiviteiten in te zetten, maar deze data aan elkaar koppelen en beschikbaar stellen brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Het is aan jou om de data zodanig te structureren dat het bruikbaar is voor modelleren en rapporteren. Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en onderhouden van de data infrastructuren. Kortom, we hebben jouw expertise nodig om de data infrastructuur te ontwerpen, bouwen, installeren, configureren en monitoren.
Je wordt onderdeel van het Data Science team en zal dan ook nauw samenwerken met hen. Dit team ontwikkelt econometrische modellen om de impact van marketingactiviteiten op allerlei vlakken inzichtelijk te maken.
Wat we vragen:
Je bent creatief, innovatief en vindt het leuk om de data waarmee je aan de slag gaat te begrijpen. Je draait je hand niet om voor grote uitdagingen en denkt graag mee over nieuwe projecten. Data safety is voor jou bekend terrein en je tilt de organisatie graag naar een hoger niveau op het gebied van data en tech.
Verder heb je;
- HBO- of WO diploma in IT of technische data gerelateerde richting
- Minimaal 1 jaar ervaring in een (Big) Data Engineering rol
- Kennis van software engineering
- Goede beheersing van de Nederlandse taal
- Ervaring met Python
- Ervaring met SQL
- Ervaring met Google Cloud Platform of Azure (pré)
- Ervaring met Snowflake (pré)
- Ervaring met Marketingplatformen zoals Google Analytics (pré)
- Ervaring met R. (pré)
- Affiniteit met marketing is een pré
- Goede beheersing van de Engelse taal is een pré
Wat wij bieden:
- Een enorm hecht team:
Je komt in het Data Science team terecht, wat bestaat uit enthousiaste, ambitieuze maar vooral ook hele hechte collega’s. Ook in tijden van fulltime thuiswerken hielden we nauw contact met elkaar en we weten elkaar ook op afstand te versterken en te motiveren. We hebben teamspirit hoog in het vaandel staan en waarderen innovatieve ideeën enorm. Wat we ook waarderen is een gezellige borrel of bijkletsen over het weekend. Het gaat dus niet alleen maar om deadlines halen, maar juist ook om het sociale aspect en elkaars vangnet zijn. Je vertrouwd voelen binnen het team is voor ons ontzettend belangrijk - Veel vrijheid en eigen verantwoordlijkheden
- Marktconform salaris passend bij jouw ervaring
- Werkweek 40 uur, in overleg 32 of 36 uur mogelijk
- 26 vakantiedagen op basis van fulltime dienstverband
- Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling:
In GROW, een personeelsinformatiesysteem, staat op functieniveau omschreven welke ontwikkelingsbehoeften er zijn en de Learning & Development manager ziet erop toe dat hiervoor de juiste trainingen en opleidingen voorhanden zijn. Er zal gewerkt gaan worden, indien daar behoefte aan is, met buddies. - Flexibele werktijden:
Marketing Sciences is een zeer vooruitstrevend werkgever: er is ruimte voor afwijkende werktijden, (tijdelijk) parttime werken en onbetaald verlof. Zolang dit maar in goed overleg en ruim van tevoren gebeurt. - Ruime opleidingsmogelijkheden:
Binnen FLITE, het personeelsinformatiesysteem, is een groot aanbod aan trainingen en cursussen beschikbaar. Daarnaast bieden onze mediapartners (zoals Google, Facebook en anderen) ook een scala aan trainingen en workshops
Marketing Sciences
Mediabrands Marketing Sciences is hard gegroeid en is een steeds strategischer onderdeel van de klantenteams van de Mediabrands labels. Het vertalen van insights, stellen van hypothesen, begrijpen waar de klant problematiek zit, aanvoelen welke belangen er spelen bij klanten hoort hier allemaal bij. Het meetbaar maken en optimaliseren van campagnes op business KPI’s is een belangrijke doelstelling voor álle klanten van Mediabrands. Dit is wat MSc mogelijk maakt en propageert. Meer over MSc: www.marketingsciences.nl
IPG Mediabrands
IPG Mediabrands is een mediabedrijf die samen met haar labels, opereert in een snel veranderend medialandschap, met snel veranderende klantbehoeften en evenzo snel veranderende consumenten.
Met meer dan 10.500 marketingcommunicatie-, media- en technologiespecialisten in meer dan 130 landen zijn wij een diverse groep van vernieuwers, technologen, ontwerpers, wetenschappers, muzikanten, strategen, kopers, denkers, planners en wiskundigen die zich inzetten voor het bouwen van nieuwe oplossingen voor ‘s werelds beste merken.
Geinteresseerd?
Stuur je CV naar maxime.van.leeuwen@mbww.com